Renkantis padangas, vairuotojas tradiciškai vadovaujasi tokiais kriterijais kaip protektoriaus rašto pagrįstumas ir aukšta gumos mišinio kokybė. Bet į kokius niuansus turėtų atsižvelgti 4x4 transporto priemonių ir 4x4 visureigių savininkai? Tai specialios rūšies automobilis, įveikiantis įvairias kelio kliūtis. Pažvelkime į pagrindines tvirtų ratų savybes.
Guma, skirta automobiliams su visais ratais ir visureigiais, yra padalinta į kelias kategorijas, kiekvienai iš jų yra tam tikras žymėjimas.
H/P (High Performance)
Šiuo ženklu pažymėtos padangos turi optimalias savybes važiuoti asfaltuotais keliais. Pagal pagrindines savybes ir dizainą šios padangos yra kuo panašesnės į keleivių modelius. Jie suteikia puikią vairavimo dinamiką. Dėl to, kad N / R padangos puikiai elgiasi lygiame greitkelyje, jis taip pat vadinamas greitkeliu. Jo protektorius yra glaustas ir negilus, be agresyvios lameliacijos ir didelių dalių. Šio tipo ratai demonstruoja mažą važiavimo triukšmą, stabilų valdymą ir patikimą sukibimą.
► Kelių padangos yra klasikinis pasirinkimas norint patogiai ir saugiai važiuoti asfaltu.
► Ne geriausias sprendimas užterštuose keliuose ir neryškiose neasfaltuotose vietose. Tokiomis sąlygomis vairuotojas gali pasikliauti tik keturiais ratais.
► Prastas protektoriaus raštas rodo gerą sukibimą su sausa ar šlapia vikšrine. Tačiau tokios padangos vargu ar susidoros su nešvarumais keliuose, nes jos neturi pakankamai didelių pralaidumo rodiklių.
► Patartina šias padangas naudoti kaip visureigio žieminius „batus“.
H/T (Highway Terrain)
Šios padangos geriausiai liečiasi su kieta kelio danga. Nerekomenduojame dėti visureigio „H / T“ padangų, jei planuojate važiuoti probleminiais purvo keliais su giliomis provėžomis ir dideliais nešvarumais. Tačiau lengvas visureigis šį tipą įveiktų, jei modelis turi sustiprintą šoninę sienelę. Apskritai, „Highway Terrain“ yra greitkelio padanga, kuriai būdingas žemas protektoriaus raštas, geras manevringumas ir platus greičių diapazonas.
A/T (All Terrain)
Šis žymėjimas rodo gumos universalumą. Tai reiškia, kad padangos pritaikytos įvairioms kelio sąlygoms, įskaitant važiavimą asfaltu ir lengvą bekelę. Universalių padangų protektorius yra padalintas į daugybę lamelių. Jis yra labiau matomas, atkaklus ir aukštas. Be to, šių ratų darbinį paviršių papildo grūdinti elementai, kurie apsaugo šoninę sienelę nuo pažeidimų. Tvirtas A / T kaučiukas skirtas naudoti kasdien. Su tokiomis padangomis galite važinėtis uolėtame ir smėlėtame reljefe, ant kieto ir neasfaltuoto paviršiaus. Tačiau „All Terrain“ efektyvumas abejotinas molio keliuose.
► Ekspertai rekomenduoja universalias padangas pradedantiesiems visureigiams.
► A / T visureigio rato protektorius yra su didelėmis trinkelėmis, leidžiančiomis manevruoti kietu, sausu ar šlapiu asfaltu, nuplautais gruntais ir keliais, padengtais purvu ar smėliu.
► Žieminių modelių funkcionalumas nuvilia: jie blogai reaguoja į apledėjusį ar snieguotą paviršių ir pablogina sukibimą.
M/T (Mud Terrain)
Tai yra specialios purvo padangos, skirtos važiuoti bekelėje. Jos išsiskiria griežtesne gumos mišinio sudėtimi ir sukietėjusia struktūra su didelėmis šoninėmis kilpomis. Tokias padangas turėtų pasirinkti visureigių savininkai, kuriems didelę reikšmę visureigis atlieka sudėtingomis kelio sąlygomis. Dėl ryškaus protektoriaus modelio „Mud Terrain“ guma nėra užkimšta nešvarumais, moliu ir nuosėdomis. Šio tipo ratams pirmenybė teikiama važiuojant pelkėtu ir sulūžusiu keliu. Tačiau yra tam tikrų įspėjimų, kuriuos primena ekspertai. Purvo guma praranda sukibimą ant ledo ir asfaltuoto paviršiaus. Priežastis yra per kieta struktūra ir specifinis protektorius, dėl kurio vairavimas bus bent jau nepatogus.
► Didelis purvo pralaidumas, kuris suteikia tvirtą ir šiurkštų protektorių su šoninėmis kilpomis ir masyviomis lamelėmis.
► Tinka profesionalioms varžyboms, užkariaujant rimtus kalnus ir uolėtą reljefą.
► Tinkamas savaiminio valymo darbas: judant nešvarumai ir molis greitai išstumiami iš kontaktinio pleistro ir protektoriaus įdubų.
► M / T padangos pasižymi ypač stipria konstrukcija, kuri sumažina gumos pradūrimo riziką. Dažnai tokios padangos tarnauja gana ilgai - sustiprintos šoninės sienos garantuoja ilgą tarnavimo laiką.
► Žiemą purvo gumos savybės smarkiai pablogėja. Tai lengvai paaiškinama jo struktūros ir kompozicijos ypatybėmis. „Mud Terrain“ padangoms trūksta elastingumo, kuris taupo ratus šaltu oru. Masyvus protektorius padidins automobilių stabdymo kelią ant sniego ir ledo, todėl galėsite pamiršti apie staigų manevrą.
Nepaprastos padangos
Tai yra atskira padangų klasė su galingiausiu, giliausiu ir agresyviausiu traktoriaus purvo protektoriumi. Tokie ratai yra specialiai sukurti visapusiškam vairavimui bekelėje. Jie dažnai dedami į transporto priemones, dalyvaujančias trofėjų reiduose. Be to, tai geras pirkinys visureigių turizmo mėgėjams. Dėl padidėjusių visureigių galimybių ir unikalaus dizaino, ekstremalios padangos jaučiasi pasitikinčios purvu, moliu, minkšta dirva ir uolėtomis vietomis. Jos pagamintos iš kietos gumos, atsparios įvairiems pažeidimams. Bet, deja, nepageidautina naudoti tokio tipo padangas ant asfalto.