Padangų protektoriaus gylio patikra
Automobiliai yra ta transporto priemonė, be kurios dažnam sunku įsivaizduoti savo dieną. Gerai žinome tai, kad vienas iš svarbiausių saugumą kelyje užtikrinančių elementų yra padangos. Drąsiai galima teigti, kad joms turime skirti pakankamą investiciją tam, kad judėjimo metu būtų galima užtikrinti maksimalų sukibimą. Tik tokiu metu bus galima išvengti nelaimingų įvykių, kelionė bus saugi ir maloni. Naujos padangos gali garantuoti tai net kelerius metus, tačiau, svarbu nepamiršti jas reguliariai tikrinti.
Vienas iš svarbiausių elementų čia yra protektoriaus gylis. Verta prisiminti, kad kuo padanga bus senesnė ar pagaminta iš ne itin kokybiškų medžiagų, tikėtina, kad ir jos esminės savybės jau tikrai nebus tokios, kokios buvo eksploatacijos pradžioje. Taigi, kad galėtume nuspręsti dėl tolimesnio jų naudojimo, būtina atsakingai išmatuoti jų protektoriaus gylį. Nors tai ne vienintelis svarbus parametras, tačiau, jis gali būti traktuojamas kaip vienas iš pagrindinių.
Kaip išmatuoti padangos protektoriaus gylį?
Verta pastebėti tai, kad padangų protektoriaus dizainas, o kartu ir formuojamas gylis, gali būti labai skirtingas. Gamintojai tam skiria daug dėmesio. Be jokios abejonės, padangos “raštas” gali padėti numatyti, kokiomis savybėmis ji pasižymi. Tarkime, siauri grioveliai užtikrina mažesnį triukšmo lygį, tačiau, tokių padangų nevertėtų rinktis judant šlapia kelio danga ar juolab padengta sniegu. Jie negalės tinkamai paskirstyti vandens, o taip kyla grėsmė ir jūsų ar net aplinkinių saugumui.
Kiekvienas vairuotojas žino, kad pagal šiuo metu galiojančias kelių eismo taisykles, minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis Lietuvoje neturėtų būti mažesnis kaip 3 mm, o kalbant apie vasarines padangas - 1,6 mm. Jam išmatuoti gali būti naudojamas specialus įrankis arba slankmatis. Svarbu pabrėžti tai, kad protektoriaus gylis turi būti matuojamas labiausiai nusidėvėjusioje padangos vietoje.
Be jokios abejonės, tai galite padaryti ir naudodami bet kokį kitą daiktą, kurį galima įsprausti tarp padangos griovelių. Labai dažnai tam yra naudojamos monetos. Įspraudus ją nubrėžiama linija tolygi padangos grioveliui, o išraukus, liniuote gali būti išmatuojamas gautas rezultatas. Pastebėtas faktas, kad toks papildomas matavimas nėra reikalingas kai naudojamos euro monetos. Vieno euro moneta gali būti matuojamas vasarinių padangų protektoriaus gylis, dviejų eurų moneta - žieminių padangų protektoriaus gylis. Jei jis yra pakankamas, ant tarp griovelių esančios monetos nematysite žvaigždžių simbolių, esančių ant jų krašto.
Verta pastebėti, kad kartais, padangos gali būti gaminamos ir su protektoriaus matavimo skale tiesiog ant jos. Kiek nusitrynus padangai yra matomi skaičiai, kurie parodo ar gylis vis dar yra pakankamas. Tačiau, niekuomet nelaukite minimalios nusidėvėjimo ribos ir stebėkite protektoriaus gylį bent keliose padangos vietose. Taip užtikrinsite saugumą ir stabilų transporto priemonės judėjimą.