Pagrindinis Straipsniai

Kada verta padangas pildyti azotu, o ne oru?

 

Padangų keitimui neretai tenka skirti nemažai laiko. Tenka ne tik rasti meistrą, bet ir pasirūpinti padangomis, kurios bus nuimtos. Pasirūpinti reikia ir padangomis, kurias teks naudoti ateinančius pusę metų. Padangas tenka pildyti dujomis. Vis daugiau vairuotojų gauna galimybę padangas pildyti ne oru, o azotu. Būtent tai siūlo modernūs servisai. Padangų pildymas azotu tampa vis paklausesnis, taip yra dėl akivaizdžios naudos.

Maža skvarba

Vienas didžiausių azoto privalumų yra skvarba. Naudojant azotą padanga lėčiau praranda slėgį. Oru pripūstų padangų slėgį reikėtų tikrinti kas 2-3 savaites, tuo tarpu azotu pripūstų padangų slėgį užtenka tikrinti vos porą kartų per sezoną. Jei automobilyje yra įrengta padangų slėgio stebėjimo sistema, tuomet slėgio tikrinti ir padangų pūsti greičiausiai išvis neteks. Nekintantis padangų slėgis yra itin svarbus saugiam eismui. Automobiliai, kurių padangų slėgis yra arba per didelis, arba per mažas, yra mažiau stabilūs, juos sunkiau suvaldyti. Tai turi įtakos ir degalų sąnaudoms, nes automobilis su per mažai pripūstomis padangomis sunaudoja daugiau degalų. Taigi, renkantis azotą galima sutaupyti ne tik laiką, bet ir santaupas.

Protektorius dėvisi tolygiai

Kiekvienas patyręs vairuotojas žino, jog slėgis turi nemažą įtaką padangų protektoriaus dėvėjimuisi. Jei slėgis yra per mažas, tuomet smarkiai dėvisi padangos šonai, jei slėgis yra per didelis, tuomet dėvisi vidinė padangos dalis. Kuo labiau padangos bus susidėvėjusios, tuo daugiau šansų, jog greitai teks jas keisti. Susidėvėjusios padangos yra nesaugios, nepatogios ir nepatikimos, todėl yra būtina jas keisti.

Stabilus slėgis

Itin didelis privalumas yra temperatūrinis stabilumas. Tai turi itin didelę įtaką padangų slėgio stabilumui, ypač tuomet, kai yra važiuojama dideliu greičiu arba staigiai stabdoma. Azotu pripildytų padangų slėgis nekinta net ir drastiškai pakitus oro temperatūrai.

Didėja padangų ilgaamžiškumas

Kiekvienas atsakingas vairuotojas žino, jog padangos sensta. 8-10 metų sulaukusi padanga gali būti jau ne itin saugi kelyje ir gali tekti ją išmesti. Visgi, neretai pasitaiko, jog padangos susidėvi dar nesulaukusios nei pusę tiek ir tenka jas keisti. Azotas servisuose yra laikomas specialiuose sandariose talpose, tuo tarpu į padangas pučiamas oras yra imamas iš aplinkos, kartu su ne tik drėme, bet ir dulkėmis. Tai gali padaryti neigiamą įtaką padangos sudedamosioms dalims.

Rinktis padangų pildymą azotu ar oru?

Kiekvieno vairuotojo pasirinkimas kaip rūpintis savo automobiliu bei padangomis, kol jis nepažeidžia įstatymų. Padangas pildyti oru gali būti kiek pigiau, taip pat ši paslauga yra lengviau pasiekiama. Azotu padangas pildo ne visi servisai, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį į tai, jog azotas turi itin daug privalumų, todėl yra verta paieškoti serviso, kuris teikia tokią paslaugą, net jei tas servisas ir kitame mieste.